Dzisiaj:

Koronka do Miłosierdzia Bożego:
piątek o godz. 1730

27 - każdego miesiąca. Nabożeństwo do Św. Jana Pawła II
1730 Rozpoczęcie Nabożeństwa w Kaplicy.

1800 Msza św. Po Mszy św. indywidualne oddanie czci relikwiom Św. Jana Pawła II.

Całoroczny Program Nabożeństw.pdf

KANCELARIA:

Czynna jest we wszystkie dni powszednie po mszy św. (1845) sprawowanej o godz. 1800

ul. Plebiscytowa 48

Strona istnieje :
8 rok i 323 dni
Ładowanie: 0.001 sek

23 listopada, w ramach naszych Parafialnych obchodów 80. Rocznicy wybuchu II wojny światowej, w ich II części ( po Muzeum w Oświęcimiu), udaliśmy się do Gdańska. Już w autobusie, ksiądz Proboszcz zapoznał nas z historią miejsc będących celem tego wyjazdu.
Pierwszym było Westerplatte. Świeciło słońce i wiał przenikający wiatr. Nikt jednak z nas nie pozostał w autokarze. Wszyscy udaliśmy się na teren Miejsca Pamięci Narodowej. Dotarliśmy pod Pomnik Obrońców Wybrzeża, do ruin jednej z wartowni, nad mogiły poległych tam w 1939 roku żołnierzy, a niektórzy nad brzeg morza. Choć byłam tutaj, jako dziecko, potem jako młoda mama, to dzisiaj wszystko widziałam inaczej, bo każda wizyta w tym miejscu jest nowym przeżyciem. Ks.Proboszcz wspomniał o swoim spotkaniu z Janem Pawłem II , tu właśnie u podnóża Pomnika.
W modlitwie oddaliśmy hołd wszystkim Obrońcom Polskiego Wybrzeża.
Kolejnym punktem naszej wizyty w Trójmieście była Katedra Oliwska.
I tu spotkała nas niespodzianka. W chwili gdy wchodziliśmy do Katedry, rozpoczynała się Msza święta w intencji kobiet celebrowana przez Ks.Proboszcza Parafii p.w. Trójcy Świętej oraz Biskupa Wiesława Szlachetkę. Trafiliśmy na Kongres, którego uczestniczkami były również Siostry ze Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia. Uczestniczyliśmy we Mszy świętej i z zaciekawieniem wysłuchaliśmy Homilii - „Kobieta jest Boska” - głoszonej przez Ks.Biskupa. Na koniec, po ostatniej pieśni, pan organista dał krótki - miły dla ucha - koncert. Mieliśmy więc podwójne szczęście: mogliśmy wziąć udział, we Mszy św. w tym historycznym miejscu oraz wysłuchać gry na niezwykłych, oliwskich organach. Później spokojnie zwiedziliśmy Katedrę odnajdując miejsca, o których czytał nam Ks.Proboszcz.
Jadąc do kolejnego miejsca naszej podróży, Muzeum II Wojny Światowej, oglądaliśmy Gdańsk przez okna autokaru. Muzeum mieści się w bardzo nowoczesnym budynku, w pobliżu Starego Miasta. We wnętrzu panował duży ruch zwiedzających. Jako że byliśmy tu pierwszy raz, wspieraliśmy się nawzajem. Każdy z nas samodzielnie już poruszał się po salach wystawowych. Każdy oglądał najbardziej interesujące go eksponaty, poświęcał więcej czasu na rzeczy go interesujące. Ja również zatrzymywałam się dłużej i z zaciekawieniem przy interesujących mnie ekspozycjach. Wysłuchiwałam relacji świadków. Nie zatrzymywałam się jednak w miejscach, które przedstawiały okrutne wydarzenia, znane mi z opowiadań mamy. Wszyscy powinni zwiedzać takie miejsca, aby przedstawione tu wydarzenia nigdy się nie powtórzyły.
Ostatnim etapem Pielgrzymki było Stare Miasto. Tutaj mieliśmy tzw. wolny czas. Niektórzy z nas pozostali na Długim Targu, a inni postanowili wykorzystać go na posiłek. Większa połowa zdecydowała się zajrzeć do Kościoła p.w. Św.Brygidy. Jednak okazało się, że nie jest to tak blisko jak myśleliśmy i że niekoniecznie wiemy jak tam trafić. Ale szliśmy prowadzeni przez Gps i swoimi wspomnieniami z lat odległych. Doszliśmy. Pomodliliśmy się przed Najświętszym Sakramentem umieszczonym w pięknym bursztynowym Ołtarzu i Długim Targiem, pozdrawiając Neptuna, wróciliśmy do autokaru.
Trasa: autokar-Bazylika św.Brygidy-autokar, była wielkim wysiłkiem dla niektórych osób, ale okazały się bardzo dzielne. Dla wielu z nas był to wyjazd do miejsc dotąd nieznanych. Dla niektórych z kolei przypominający miejsca widziane w dzieciństwie, czy młodości. Dla wszystkich, była to kolejna pełna przeżyć, parafialna Pielgrzymka.
Dziękuję Panu Bogu, że mogłam wziąć w niej udział.
Za doznane przeżycia dziękuję Ks.Proboszczowi i współpielgrzymom, a panu Kierowcy Januszowi za spokojną i szczęśliwą podróż. Barbara